loading

Hyster zabiera się za rozmiar silnika

Main Image

„Jeśli chodzi o silniki rozmiar nie jest już wyznacznikiem lepszego” — mówi Jan Willem van den Brand, menedżer strategii produktu w firmie Hyster Big Trucks.

Hyster wykonał ostatnio śmiały ruch, wprowadzając nowe silniki spełniające normę emisji spalin Tier 4i/Stage IIIB oraz nowe technologie systemów w całej gamie Big Trucks o udźwigu ponad 16 ton.

„Użytkownicy Big Trucks w portach i przemyśle ciężkim oczekują wytrzymałego, mocnego sprzętu, lecz także mniejszych rachunków za paliwo” — dodaje wyjaśniając, że w UE oraz Ameryce Północnej przedsiębiorstwa muszą spełniać surowe przepisy ochrony środowiska.  „Nowa seria pojazdów Hyster Big Trucks jest wyposażona w silniki odpowiedniej wielkości, zapewniające właściwe osiągi oraz znaczące oszczędności paliwa - w okolicach 15%.”

„W wózkach widłowych o udźwigu 25-32 ton silnik klasy Tier 3 QSC 8,3 l o mocy znamionowej 260 KM został zastąpiony silnikiem klasy Tier 4i8/Etap IIIB QSB o pojemności 6,7 l i mocy znamionowej 270 KM. W podnośnikach kontenerowych, przenośnikach załadowanych kontenerów oraz wózkach widłowych o udźwigu 36-48 ton silnik klasy Tier 3 QSM 11 o mocy znamionowej 300 lub 335 KM zastąpiono silnikiem QSL 9 o mocy 350 KM. Osiągi wózków uległy poprawie, przy jednoczesnym znacznym obniżeniu zużycia paliwa.  
Wysokie osiągi uzyskiwane są dzięki bliskiej współpracy z dostawcą silników Cummins oraz wprowadzeniu takich elementów jak turbosprężarka o zmiennej geometrii (VGT™) oraz XPI (wysokociśnieniowy układ wtrysku). Odpowiedź skokowa tych silników jest o tyle lepsza, że otworzyła nowe możliwości, z których skorzystaliśmy” — mówi van den Brand.

W Hyster zwrócono uwagę na sposób w jaki moc wytwarzana przez silnik jest najefektywniej wykorzystywana w poszczególnych funkcjach wózka, poprzez wprowadzenie nowych cech optymalizacji wydajności, na przykład chłodzenie na żądanie, układy hydrauliczne z wykrywaniem obciążenia, zarządzanie prędkością obrotową silnika oraz alternatywną prędkością obrotową silnika na biegu jałowym.

Aby zoptymalizować osiągi wózka w danym zastosowaniu, ustawienia dotyczące osiągów można dostosowywać — tryb wysokiej wydajności HiP to standardowy tryb roboczy, zapewniający maksymalne osiągi. Można również wybrać tryb ECO-eLo, który powoduje zmniejszenie maksymalnej prędkości obrotowej silnika i jeszcze bardziej optymalizuje oszczędność paliwa.

„Nasze mocne wózki są również czystsze i cichsze niż do tej pory.

Emisja spalin utrzymuje się na niskim poziomie, a czystsze i wydajniejsze spalanie wraz ze zmniejszoną emisją NOx jest możliwe dzięki połączeniu recyrkulacji schłodzonych spalin (EGR) z udoskonalonym wysokociśnieniowym układem paliwowym z szyną common rail (HPCR).  Całkowicie zintegrowany filtr cząstek stałych (DPF) marki Cummins zmniejsza emisję cząstek stałych o ponad 90%. 

Ponadto operator może napełniać zbiornik paliwa w taki sam sposób, bez potrzeby stosowania jakichkolwiek dodatkowych procesów lub środków chemicznych.” 

Wyposażone w układy ochrony silnika i przekładni napędowej maszyny Hyster zapewniają najwyższą niezawodność w najtrudniejszych zastosowaniach i w dowolnym miejscu.

Aby uzyskać więcej informacji na temat sposobu, w jaki w Hyster uzyskano oszczędność paliwa rzędu 15% dzięki doborowi właściwego rozmiaru silnika oraz inteligentnej konstrukcji, odwiedź stronę www.hyster-bigtrucks.com.